Mittwoch, 16. Februar 2011

Self-made: cat toy



Since my cats are so lazy they sleep all day, I made them something. The idea is not from me but from http://www.katzenfummelbrett.ch/. The side is in German, but you can still find tips from the images. You can also see, that my first attempt is rather crude (I have never been good in making three-dimensional things) but it is mainly a test run to determine whether they would play with it.

Da meine beiden Katzen eher spielfaul sind und den ganzen Tag schlafen, hab ich ihnen ein Katzenfummelbrett gebaut. Die Idee kommt von der Seite http://www.katzenfummelbrett.ch/. Dort findet man wunderbare Anleitungen und Galerien, von denen man sich bei der Konstruktion isnpirieren lassen kann. Mein Brett ist offensichtlich nicht besonders originell. Das liegt daran, dass ich noch nie gut im Basteln war und sowieso erst mal testen wollte, ob die zwei sich damit überhaupt beschäftigen.


the supplies

more supplies (but in the end I didn't use PaulNewman's former home)

Leeloo is at work and Wesley observes

I admit those are a bit tiny for Wes's rather big paws. Have to fix that.

Wesley eats something out and Leeloo checks if there really is nothing left

I'm proud of my boy. Usually he takes some time to comprehend things.
 
I think this is a really good way to feed them some of their food. I will devise better playgrounds for them as soon as this one bores them. This is a great way to keep them occupied and it took me only 30 minutes to glue it together.

Ich finde die Idee prima. Und sobald Ihnen das Brett langweilig wird, denk ich mir ein kniffligeres aus. Die 30 minuten basteln waren definitiv gut investiert.

Kommentare:

  1. Die Idee ist ja mal genial!

    Da kenne ich auch zwei, die sich dafür begeistern könnten. Wobei ich meine zwei Racker ja eher so einschätze, daß sie die Dinger mit bracghialer Urgewalt niederreißen werden ;-)

    AntwortenLöschen
  2. hallo jennifer,alle gegenstände sind zweck entfremdet, und die katzen finden diese art recycling inerresant.
    gruß martin

    AntwortenLöschen
  3. hihi wie cool
    süße Idee

    http://marmeladenglas-momente.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  4. I wish I had a cat...

    Thanks for you comment ! Ebay is a good way to start searching for some old expired films. I have one in the fridge from 1954 !

    AntwortenLöschen
  5. total cool und süß =)

    Liebste Grüße
    http://viktoriasarina.blogspot.com/

    AntwortenLöschen